Słyszałem wiele pozytywnych opinii na temat książki Strategia Lean autorstwa Radka Drzewieckiego. Oczywiście Radka wcześniej już obserwowałem na LinkedIN, więc wiedziałem czego mogę się mniej więcej spodziewać w książce. Jednak nie sądziłem, że ta książka tak bardzo wpłynie na moje myślenie o LEAN.

Do tej pory podchodziłem do wprowadzania lean management w przedsiębiorstwach jak do projektów, zadań do zrealizowania. W większości przypadkach to się sprawdzało w perspektywie krótko bądź średnio okresowej. Bardzo rzadko lean zostawał w firmach na stałe. Zastanawiałem się dlaczego tak się dzieje?

Odpowiedź odnalazłem w książce Radka. Uświadomił mi, że aby lean funkcjonował w firmach to nie powinno się go wdrażać. Należy stać się lean.

Na początku sceptycznie podchodziłem do takiego podejścia do lean. Jak to lean się nie wdraża? Jednak z każdą kolejną stroną byłem coraz bardziej przekonany, że to jednak ja się myliłem. Radek przekonał mnie do swojego myślenia. Teraz i ja uważam, że aby lean działał w firmie to firma powinna stać się lean, a nie wdrożyć lean. Mówiąc stać się lean, trzeba pamiętać, że to od najwyższych stanowisk, od prezesa do szeregowego pracownika, wszyscy muszą wiedzieć jakie mamy cele, zasady. Nie może tutaj być miejsca na nieporozumienia. Wszystko powinno być wyjaśnione, bez miejsca na interpretacje.

Co mogę jeszcze powiedzieć o tej książce? Sposób przekazania wiedzy jest genialny w swojej prostocie. Nie jest to podręcznik. Wszystko jest wyjaśnione w przyjazny sposób, poparte przykładami praktycznymi.

Szczerze polecam wszystkim przeczytać Strategię Lean. Nie tylko osobom interesującym się lean. Książka jest genialna.

 

ZP

Strategia Lean - książka, która zmieniła moje myślenie o lean

Patryk Zwierzyński, recenzja strategia lean
15 grudnia 2020
Doradztwo biznesowe, consulting, wiz consulting, usprawnienia procesów
Patryk Zwierzyński, doradztwo biznesowe, consulting

Zwierzyński Patryk

Patryk Zwierzyński, doradztwo biznesowe, konsulting